Gränsvärden för egen kundtjänsthantering i Reclaimit
När du som handlare hanterar din egen kundtjänst är det viktigt att vara serviceinriktad och lösa ärenden som du får in på ett professionellt och trevligt sätt. Det gemensamma målet är att alla handlare ska ha en kundnöjdhet (Customer Satisfaction Score) på minst 85%. Allt under det innebär en för stor del missnöjda kunder för Fyndiq.
Utbildningsmaterialet till Reclaimit finns att hitta här.
Nedan ser du de olika gränsvärdena som i korthet beskriver vad som händer om du hamnar under en specifik gräns. Vi gör bedömningen per kalendermånad och på din totala kundnöjdhet under föregående månad.
<80%
Månad 1: Varning
Månad 2: Varning + Straffavgift
Månad 3: Straffavgift + Avstängning från kundtjänsthantering i 30 dagar
Månad 4: Den månaden du är avstängd
<70%
14 dagar: Notis om låg kundnöjdhet
Månad 1: Varning + Straffavgift
Månad 2: Straffavgift + Avstängning från kundtjänsthantering i 30 dagar
Månad 3: Den månaden du är avstängd
<60%
14 dagar: Notis om låg kundnöjdhet
Månad 1: Straffavgift + Avstängning från kundtjänsthantering i 30 dagar
Månad 2: Den månaden du är avstängd.
Skulle du stängas av från att hantera din egen kundtjänst i Reclaimit kommer dina ärenden att lösas och återbetalas automatiskt. Vi har satt in en beloppsgräns på 1000 kr för att dyrare produkter inte ska drabbas av detta flöde. Ärenden som rör produkter över beloppsgränsen kommer hanteras av Fyndiqs kundtjänst, enligt dessa rutiner.
Om du visar upp en oprofessionell attityd gentemot våra kunder eller på annat sätt äventyrar Fyndiqs varumärke, kan vi välja att ta bort din möjlighet att hantera kundtjänstärenden utan varning.
Fyndiq kan komma att ta ut en straffavgift för varje missnöjd kund där du hamnat under en kundnöjdhet på 70% eller om du upprepat hamnar under 80%. Straffavgiften ligger på 160 kr ex moms per missnöjd kund.
Om du har frågor gällande utbildningsmaterialet eller om hur du höjer din kundnöjdhet, kontakta Merchant Support på handlare@fyndiq.se.