I de fall du önskar ta en reklamation i retur så erbjuder vi, i samarbete med Postnord, rabatterade retursedlar via Reclaimit. Priserna styrs av paketets vikt, och anges inklusive moms:
Sverige (vid reklamationer):
- Varubrev 250 g: 38 kr
- Varubrev 500 g: 52 kr
- Return DropOff 3 kg: 72 kr
- Return DropOff 10 kg: 108 kr
- Return DropOff 20 kg: 160 kr
Danmark, vid ånger:
- Return DropOff 3 kg: 24.50 DKK
- Return DropOff 10 kg: 41.10 DKK
- Return DropOff 20 kg: 45.70 DKK
Danmark, vid reklamation:
- Return DropOff 3 kg: 76.40 DKK
- Return DropOff 10 kg: 119 DKK
- Return DropOff 20 kg: 160.80 DKK
Finland, vid ånger:
- Return DropOff 3 kg: €5.0
- Return DropOff 10 kg: €9.8
- Return DropOff 20 kg: €11.8
Finland, vid reklamation:
- Return DropOff 3 kg: €12.0
- Return DropOff 10 kg: €20.3
- Return DropOff 20 kg: €27.3
På retursedeln finns följande:
- Reclaimits ärendenummer
- Ditt telefonnummer (för PostNord)
Varubreven skrivs ut av kunden själv. Om hen inte har möjlighet att skriva ut sin returfraktsedel bör du skriva ut den och posta till kunden utan extra kostnad.
Alternativet Return DropOff (spårbar retur) genererar en QR-kod som kunden kan ta med till sitt postombud. Där skriver de ut fraktsedeln åt kunden och hjälper hen att skicka paketet.
QR-koden eller returfraktsedeln bifogas i ditt och kundens Zendesk-ärende, och du hittar även en kopia under Kvittot / Visa ärende i Reclaimit.
Hur debiteras jag eller kunden?
Retur / Ånger:
När en kund väljer att skapa en retur (ånger) så står hen själv för kostnaden för retur. Priset för returfraktsedeln dras automatiskt av i samband med att kundens ärende godkänns.
OBS: Om du återbetalar kundens ångerärende utan retur, välj alltid status Ärendet godkänt, vara ska kasseras då denna exkluderar kostnaden för returfraktsedel.
Reklamation:
Fyndiq kommer i efterhand att debitera dig för de fraktsedlar som har använts i Reklamationer.