Logga in
När du fått inloggningsuppgifter till Reclaimit kan det vara bra att logga in och bekanta dig med systemet. På startsidan får du en överblick över alla ärenden och kan även se statistik för den senaste perioden.
För att ge våra kunder den bästa servicen när de skickar in orderärenden har vi satt en gräns på att kunden behöver en återkoppling inom 24 timmar för nya ärenden och 72 timmar för pågående ärenden. Observera att du som handlare därför behöver hantera alla öppna ärenden inom dessa tidsramar för att undvika att kunden återbetalas automatiskt. Om du inte återkopplat kunden inom 24 timmar (72 timmar vid pågående ärenden) kommer Fyndiq att ta beslut i ärendet.
Undantag gäller för produkter med ett ordervärde över 800 kr då Fyndiq kommer att ge dig som handlare ytterligare en arbetsdag till att hantera ärendet för att undvika återbetalning till kund. Detta för att skydda extra höga kostnader från att uppstå.
Håll koll i Öppna ärenden
I "Aktiv" kan du se status över dina befintliga ärenden. Alla ärenden som kommer in från kund hamnar i kön "Öppna ärenden". Därför är det extra viktigt att ha koll på just den kön och besvara inkommande ärenden i tid.
Nedan följer en beskrivning över vad varje kö innebär.
Öppna ärenden
- Det är din tur att svara på ärenden som ligger i den här vyn.
- Dessa ärenden har en svarstid (mån-fre) på 24 timmar för nya ärenden eller 72
timmar för pågående ärenden. Om kunden inte fått svar inom tidsramen kommer en automatisk återbetalning till kund att ske.
Parkerade ärenden
- Här ligger ärenden som inte behöver hanteras just nu. Det kan t.ex. vara ärenden
som du nyligen besvarat eller där du väntar på att en retur ska komma fram.
Godkända ärenden
- Kunden har fått en ny produkt eller blivit återbetald.
Avslagna ärenden
- Kunden har nekats återbetalning eller inte besvarat ditt ärende.
Tänk på att dina svar skickas direkt till kunden.
Få en översikt över olika typer av ärenden
- Alla pågående ärenden
- En sammanfattning av alla tickets som ligger i vyerna öppna och parkerade
ärenden.
- En sammanfattning av alla tickets som ligger i vyerna öppna och parkerade
- Eskalerade ärenden
- Ärenden som du har valt att skicka till Fyndiq för hantering. Dessa ärenden kan ej flyttas tillbaka till dig efter eskalering.
- Avslutade ärenden
- Ärenden som har varit godkända/avslagna i fem dygn stängs automatiskt och kan inte längre hanteras.
Meddelanden
Här visas alla ärenden där du har fått ett svar sedan du senast hanterade ärendet.
Topplista över dina ärenden
I topplistan kan du filtrera fram alla olika ärendetyper och se vilka artiklar som skapat flest ärenden under respektive typ. Till exempel kan du se antalet saknade produkter eller vilka artiklar som har flest reklamationer.
Översikt ärenden
Här får du en överblick över hur lång tid det tar för er att hantera varje ärende, samt din snittid för hantering.