Konsumentköplagen
Försäljningen på Fyndiq följer Konsumentköplagen. Vi har därför sammanställt punkter från Konsumentköplagen som är viktiga för dig som handlare att ha koll på. Läs gärna igenom hela Konsumentköplagen för att skapa extra trygghet för dig. Länk: Konsumentköplagen (extern sida)
- Kunden har alltid 3 års reklamationsrätt
- Bevisbördan för en reklamation ligger på dig som säljare i två år efter köp
- Kunden har rätt att begära en lösning på sitt ärende, till exempel en ny produkt eller återbetalning. Detta gäller endast om åtgärden är möjlig och kan vidtas utan oskälig kostnad för dig som handlare
Fyndiqs Allmänna villkor
Även de allmänna villkor som gäller för våra kunder är viktiga för dig som handlare att ha koll på. Läs gärna igenom hela villkoren. Länk: Fyndiqs Allmänna Villkor (extern sida)
- Vid försäljning av Otympliga och/eller tunga produkter (över 20 kg) behöver du eller din transportör inom fem dagar från lagd beställning kontakta kunden för att gemensamt bestämma en leveransdag.
- Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt på alla artiklar
- Om en produkt inte ingår i ångerrätten (till exempel av hygienskäl) behöver det visas tydligt i produktbeskrivningen + en tydlig plombering på produkten