Vi tittar alltid lite extra på ärenden som Saknade och försenade försändelser, Lagersaldofel, Felplock och Reklamationer. För att alla ska känna sig säkra på vad som gäller, så måste vi så klart vara öppna med vilka nivåer vi har satt upp för att få sälja sina produkter på Fyndiq. Vi har väldigt länge och noggrant tittat på de här siffrorna och tagit fram gränser för vad vi tycker är för höga värden. Detta gör vi i Fyndiqs MPR (Merchant Performance Report) som, bland annat, anger vissa tröskelvärden som inte ska överskridas vad gäller kundtjänstärenden där den generella målsättningen är att ligga under totalt 5%.
- VARNING – om du överskrider gränsvärdena med totalt 5%
- AVGIFT (Issue Fee) 20 kr/ärende – om du överskrider gränsvärdena med totalt 15-34.99%
- AVSTÄNGNING + AVGIFT (Issue Fee) 20 kr/ärende – om du överskrider gränsvärdena med totalt 35% eller mer
Avgiften tas ut månadsvis (exkl moms) och beräknas på alla ärenden två månader sedan (hela kalendermånaden) och dras av från kommande utbetalning.
Ovanligt många/hög andel ärenden per produkt
Fyndiq har rätten att bulk-stänga ärenden som gäller för specifika produkter med för hög andel ärenden. Detta utesluter dock inte att hela handlarens konto kan bli pausat/blockat, inkluderat nästkommande utbetalning. Fyndiq har även rätt att ta ut en avgift om det anses nödvändigt för att rädda Fyndiqs varumärke som kommer att dras av från beräknad utbetalning.