- Komma igång med Reclaimit
- Att arbeta i Reclaimit
- Lösa ärenden i Reclaimit
När en kund skapar ett ärende så får du ett mail om detta, och du har nu möjlighet att besvara kunden. En kund som inte får svar i tid kan bli återbetald. Länk: När återbetalar Fyndiq en kund?
I Reclaimit kan du välja att besvara ett ärende genom att trycka på Visa ärende-knappen.
Detta öppnar en översikt av ditt ärende (se bild nedan).
- Under fliken Händelser kan du lösa ett ärende, samt informera kunden om det. Det använder du om du till exempel ska återbetala eller neka en kund. Länk: Lösa ärenden i Reclaimit
- Under fliken Meddelanden kan du maila kunden. Ett mail kommer automatiskt att pausa ditt ärende i väntan på nytt svar från kunden. Detta gör du om du vill få mer information, till exempel begära bilder vid en Reklamation eller kontrollera adressen vid en Saknad försändelse.
- På knappen Skapa Fraktsedel kan du skapa en förbetald Fyndiq-retursedel. Länk: Använda Fyndiqs retursedlar