Detta behöver du göra för att importera artiklar via CSV-filer i Merchant Center:
Innan du laddar upp din CSV-fil behöver du se till så att den följer vår givna struktur, annars kommer inte artiklarna att kunna skapas. Du kan läsa mer om det här.
Om du exporterat en CSV-fil från den nuvarande plattformen behöver du komplettera CSV-filen innan du laddar upp. Information om vilka steg behöver du ta hittar du här.
- När du loggat in på Merchant Center tryck på knappen Artiklar.
- Tryck på knappen Hantera CSV uppladdningar.
- Tryck på knappen Ladda upp ny CSV.
- Tryck på knappen Välj fil, välj din CSV-fil och tryck på Ladda upp.
- När uppladdningen är slutförd tryck på Slutförd
När hanteringen av din CSV-fil är slutförd får den status completed i listan och du kan välja åtgärden visa detaljer för att se till att alla artiklar har skapats.
Det går enbart att skapa nya artiklar genom CSV-importen. Om en artikel redan är skapad kommer den inte att uppdateras.