Om en försändelse inte hämtas ut av kunden, eller om den till exempel inte kan levereras på grund av felaktiga adressuppgifter, kommer försändelsen automatiskt att gå i retur till avsändaradressen. Kunden ska då återbetalas, vilket sker genom att du kontaktar oss på order@fyndiq.se.
När du meddelar oss att produkten kommit i retur – senast 48 timmar efter mottagandet – behöver vi samtidigt veta den totala returfraktkostnaden som uppstår för dig, max 160 kronor (inkl moms). Detta inkluderar eventuella bränsletillägg och säsongstillägg, dock inte kostnader för det ursprungliga utskicket.
Du måste också bifoga ett underlag för kostnaden som ska dras av, exempelvis ett kvitto eller en fakturaspecifikation. Tänk på att kuvert med frimärken, varubrev och rekommenderade brev som gått i retur inte debiteras av Postnord.
Oavsett vad anledningen är till att produkten går i retur så kan ni återbetalas för kostnaden så länge ni bifogar ett godkänt underlag.